מליאת הכנסת אישרה: אריה דרעי הוא שר הפנים • מי תמך ומי התנגד?

    54 חברי כנסת הצביעו בעד מינוי דרעי, 43 נגד. ובאופן רשמי דרעי יחל לכהן כשר הפנים - 22 שנים לאחר שכיהן בתפקיד בגלגולו הפוליטי הקודם.
    איתי גדסי 1 Comment on מליאת הכנסת אישרה: אריה דרעי הוא שר הפנים • מי תמך ומי התנגד?
    אריה דרעי פלאש 90 צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    54 חברי כנסת הצביעו בעד מינוי דרעי, 43 נגד. ובאופן רשמי דרעי יחל לכהן כשר הפנים - 22 שנים לאחר שכיהן בתפקיד בגלגולו הפוליטי הקודם.
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הכנסת אישרה הערב (שני) את מינוי השר אריה מכלוף דרעי לשר הפנים, בנוסף לתפקידו כשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל וזאת במקום ראש הממשלה שמילא את תפקיד שר הפנים מיום שנפסקה חברותו בממשלה של השר סילבן שלום.

    54 חברי כנסת הצביעו בעד מינוי דרעי, 43 נגד. ובאופן רשמי דרעי יחל לכהן כשר הפנים – 22 שנים לאחר שכיהן בתפקיד בגלגולו הפוליטי הקודם.

    היום צירף דרעי לצוות לשכתו את יוני משריקי, ששימש עד כה כעוזרו של סגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן, וישמש כעוזרו האישי של אריה דרעי כשר הפנים.

    זאת לצד מינויים נוספים שחשפנו כאן באתר 'קול חי', בין היתר עו"ד משה ארבל המשמש כיום כיועץ לענייני חקיקה של ח"כ יואב בן צור, מונה לרמ"ט של הפנים. רובי שמש מונה ליועץ שר הפנים. כל זאת לצד צוות עוזרי השר כיום: יעקב בצלאל שימשיך לכהן כמנהל הלשכה, ברק סרי – דובר השר, נילי ברוש וינון אזולאי.

    במהלך הדיון עלו חברי הכנסת לברך את מינוי השר דרעי, וחלקם לבקר את המינוי.

    ח"כ ישראל אייכלר אמר כי "הדבר המוסרי ביותר שאפשר היה לעשות היום הוא להחזיר את העוול הנורא שנעשה לא רק לדרעי אישית אלא למערכות המשפט שהפכו למוסדות לסיכולים פוליטיים. העם בא לומר שהציבור מאמין שדרעי הוא זכאי מלכתחילה ויש סכנה שמערכת המשפט עלולה לסמן בן אדם ולתפור לו תיקים כדי שהוא לא יוכל להגיע להנהגה ולכן הדמוקרטיה מאפשרת לעם לומר את דברו וכן להצביע לאנשים שלדעתו מבחינה מוסרית הוא זכאי".

    אייכלר הוסיף כי "מערכת המשפט והתקשורת רצו להסיר את האברך הצעיר והמפתיע בשעתו, אריה דרעי כדי שלא יוכל להמשיך במהפכה שלו. השחיתות החוקית היא הנוראה ביותר הרבה יותר מהשחיתות החוקית. זה שאשת ראש הממשלה נחקרת על זה שסעדה את אביה, זה התחיל ברדיפה של אריה דרעי".

    ח"כ מסעוד גנאים אמר במליאה כי "אריה דרעי היה שר הפנים לפני 30 שנה, והחברה הערבית זוכרת לו לטובה את פעילותו בתמיכה וסיוע לרשויות הערביות. לשר דרעי יש השקפת עולם מוצקה ויש לו רגש. יש לו מדיניות החברתית ואמפטיה לשכבות החלשות ואם הוא ימשיך בכך הוא יצליח וירכוש את אמונם של הציבור הערבי".

    ח"כ יאיר לפיד – המבקר המרכזי של דרעי אמר כי "לא על אריה דרעי אני רוצה לדבר פה, לא מדובר בנושא אישי, הייתי נושא את אותו נאום אם המינוי היה עכשיו של אולמרט, או של הירשזון או של קצב – גם עליהם הייתי אומר שהם לא יכולים לחזור לתפקידם אם הורשעו בעבירה שיש עמה קלון. אומרים פה אנשי הבית הזה שאין בעיה כי עובדה שזה חוקי. יכול להיות שזה חוקי, אבל הסיבה היחידה שזה חוקי היא שהמחוקק  לא העלה פשוט בדעתו שיכול להיות מצב כמו זה שאנחנו נמצאים בו עכשיו".

    לדבריו של לפיד, "רק בשביל שיהיה לכם מושג, אדם שהורשע בעבירה ששי עמה קלון במדינה הזו פסול מלהיות סוכן מכס, מהנדס ברשות מקומית, מנהל בית ספר, שופט, קאדי, דיין, כבאי. כבאי הוא לא יכול להיות, דירקטור בחברה ממשלתית, מנהל מעבדה רפואית, חבר במועצת צער בעלי חיים, חבר מועצת הספריות הציבוריות, כל זה הם פסולים מלהיות, שר אין בעיה. כל סיעות הבית מסתתרות פה מאחורי הנושא המשפטי, הכול משפטי? הכול בית המשפט? אין ערכים? אין טוהר ציבורי? אין ניקיון ציבורי?".

    "אז אם היום תעבור החקיקה הזאת, ואכן ימונה השר לדרעי לשר הפנים לפחות שכנסת ישראל תתכנס ותעביר את חוק הקלון כדי שזה לא יקרה בפעם הבאה כי זה לוקח את אמון הציבור בבית הזה ובממשלתו ומוריד אותם ביגון שאול", אמר לפיד היום במליאה.

    ח"כ אחמד טיבי אמר כי " למרות שאנחנו נגד הממשלה הזו בכל דבר כמעט, בהצבעה הזו אנחנו לא נצביע נגד אלא נמנע. מתוך הניסיון של חלק גדול מאיתנו בעבודה מול דרעי בנשאים שלנו, יש לו אמפתיה והקשבה, אבל השר נדרש לעשות פעולות. אנחנו מצפים לעבוד מולו לשיפור חיי החברה הערבית למרות חילוקי הדעות".

    גם ח"כ מיקי רוזנטל התייחס למינוי דרעי ואמר כי "אריה דרעי הוא כל כך חכם שבמאי שנה שעברה הוא התראיין בגל"צ ואמר שהוא לא יכול לחזור למשרד הפנים כי זה לא נכון. ועכשיו כל הצבועים קמים ואומרים שאין בעיה. על זה נאמר כשר אבל מסריח. תחשבו על מצב שיינו מצביעים על חזרתו של קצב לבית הנשיא או של אולמרט ללשכת רוה"מ, זה יעלה על הדעת? זו לא שאלה חוקית זה עניין ערכי. אני מחלתי לאריה דרעי האדם אבל יש לי בעיה עם אריה דרעי הציבורי".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חוק יסוד: הממשלה קובע בסעיף 6 כי לא יתמנה לשר מי שהורשע בעבירה ונידון לעונש מאסר וביום מינויו טרם עברו שבע שנים מהיום שגמר לרצות את עונש המאסר אם קבע בית המשפט כי יש עם העבירה שבה הורשע משום קלון